طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

دلایل برتری استفاده از وایت لیـبل نسبت به بنا کردن کسب و کار از نقطه اولیه

دلایل برتری استفاده از وایت لیـبل نسبت به بنا کردن کسب و کار از نقطه اولیه

با استفاده از وایت لیبل تولید کننده محصول نیازی به نگرانی در مورد بازاریابی برای فروش محصولاتش ندارد. در اصل وایت لیبل نوعی نمایندگی فروش یک تامین کننده بزرگ محسوب می شود که کاربر (مسافر) در سایتی با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خرید را انجام می دهد و منافع فروش خدمات موجود دروایت لیبل بین دو شرکت تقسیم می شود.
مقدمه:
در بیشتر موارد کارفرمایان در زمان راه اندازی کسب و کار جدید به دنبال راه هایی هستند که انجام دادن همه کارها از طریق پتانسیل های موجود در مجموعه صورت گیرد. این روش در گام های اول معمولا به نتیجه مطلوب نمی رسد، به دلایل زیر:
1- زمانی که مجموعه قصد دارد انجام تمامی کارها را از صفر تا صد با نیروی انسانی خود و بدون توجه به تجربیات هم صنفان خود جلو ببرد، به صورت خودکار اشتباهات دیگران را تکرار خواهد کرد.
2- رفتن مسیری که قبلا توسط هم صنفان طی شده است ( همراه با تکرار اشتباهات آن ها ) باعث هدر رفتن پتانسیل کاری نیروی انسانی می شود و تکرار اشتباهات و انجام دوباره کارها باعث کم شدن انگیزه نیروی انسانی می گردد.
3- شرکت برای یافتن راه حل های مناسب برای رسیدن به بیشترین بازده، که البته قبلا در زمینه یک کسب و کار مشخص تجربه شده اند و موجود هستند، منابع مالی زیادی را هدر خواهد داد.
تمامی موارد فوق و ضررهایی که یک مجموعه ممکن است در مسیر شروع کسب و کار متحمل شود با استفاده از راه حل ساده ای به نام وایت لیبل ( White Label ) قابل پیشگیری و یا حل هستند.
توضیحاتی در مورد وایت لیبل:
وایت لیبل به این معنا است که مجموعه ارائه دهنده خدمات، یک محصول را از منبع دیگری با پشتیبانی کامل خریداری می کند، سپس نام تجاری و هویت خود را بر روی آن قرار می دهد و آن را به فروش می رساند. در این حالت خریدار فرض می کند که در حال خرید محصول شرکتی است که آرم آن را روی محصول می بیند. تولید کننده محصول در این روش از تجارت نیز می تواند به این صورت سود ببرد که تمرکز خود را بر روی پیدا کردن روش های تولید محصول با کمترین هزینه بگذارد.
در ضمن با استفاده از وایت لیبل تولید کننده محصول نیازی به نگرانی در مورد بازاریابی برای فروش محصولاتش ندارد. در اصل وایت لیبل نوعی نمایندگی فروش یک تامین کننده بزرگ محسوب می شود که کاربر (مسافر) در سایتی با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خرید را انجام می دهد و منافع فروش خدمات موجود دروایت لیبل بین دو شرکت تقسیم می شود.
استفاده از وایت لیبل مختص به صنعت و یا زمینه تجاری خاصی نیست و در هر زمینه ای می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از وایت لیبل به جای روش های سنتی یا عرضه مستقیم اشاره شده است.
مزایای استفاده از وایت لیبل:
1- سریع و آسان بودن تجارت با وایت لیبل: استفاده از وایت لیبل در زمان هایی که در شاخه ای خاص از تجارت یا صنعت، خدمات جدیدی ارائه می شوند، برای ارائه دادن این چنین خدماتی بسیار سودمند است.
2- رضایت بیشتر مشتریان: با استفاده از وایت لیبل سرعت روند تولید محصول یا ارائه خدمات ( مثل خدمات رزرواسیون آنلاین ) به شدت افزایش می یابد، زیرا طبیعتا نیازی به طی کردن روند مذکور از نقطه صفر نیست. آنچه که برای مشتریان اهمیت دارد سرعت و کیفیت ارائه خدمات است که با استفاده از وایت لیبل، مشتریان بسیار راحت تر به خدمات مطلوب خود خواهند رسید.
3- مقرون به صرفه بودن وایت لیبل از نظر مالی و زمانی: در برخی موارد صاحبین صنایع یا مشاغل از نظر مالی مشکلی با شروع کردن تولید یا ارائه محصول یا خدمتی خاص از نقطه صفر ندارند. اما فاکتور زمان هم امروزه و با پیشرفت روزافزون تکنولوژی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. باید در نظر داشت که میزان زمانی که یک نفر به طور متوسط برای تولید یا ارائه خدمتی خاص صرف می کند، با استفاده از وایت لیبل می تواند در زمینه های دیگر برای مجموعه صرف شود و باعث شکوفایی بیشتر خدمات و یا محصولات گردد.
وایت لیبل و وب سرویس در آژانس های مسافرتی:
با توسعه نرم افزارهای مختلف و همچنین جریانات صنفی در خرید بلیط هواپیما و خدمات گردشگری، بازار ایران به شدت داغ شده و فعالین آن در حال تکاپو و پیشبرد برنامه های خود هستند. با توجه به این شرایط تامین کنندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها نیز نقش خود را به درستی ایفا نموده اند به طوری که با ایجاد بستر مناسب نرم افزاری امکان فروش آنلاین را برای آژانس های مسافرتی فراهم نموده اند.
وایت لیبل یک قالب آماده و ساده ای از یک سایت جستجوگر و رزرواسیون خدمات گردشگری ( مثل رزرواسیون پرواز های داخلی ) می باشد که امکان فروش اینترنتی را به آژانس مسافرتی می دهد. این سرویس انعطاف پذیری و قابلیت های زیادی نداشته و تنها امکان فروش آنلاین را فراهم می نماید.
معمولا سرویس وایت لیبل هزینه لایسنس (License) کمتری نسبت به وب سرویس داشته و با توجه به مزایای ذکر شده گزینه مناسبی برای آژانس های مسافرتی می باشد چرا که با کمترین هزینه مادی، زمانی و انرژی تبدیل به یک آژانس مسافرتی آنلاین، OTA یاOnline Travel Agency می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.